משחק טטריס אונליין: טטריס (Tetris)

טטריס: מטרת המשחק

אלכסיי פז'יטנוב היה בסך הכל מהנדס מן המניין ב"האקדמיה הסובייטית למדעים". אי שם בשנת 1984, הוטל עליו לבצע בדיקות שונות לחומרה חדשה שהתקבלה אצלם. השיטה שלו לביצוע בדיקות חומרה הייתה יצירתית - הוא היה כותב משחקים קטנים שירוצו עליה. הפעם, הוא החליט לכתוב משחק שסובב סביב טטרומינואים - צורות גיאומטריות המורכבות מארבעה בלוקים. כך נולד בעצם "טטריס".

הרעיון שעומד מאחורי המשחק פשוט אך גאוני: לאורך המשחק, מטר של לבנים בצורות שונות נופל מראש המסך אל תחתיתו. מטרת המשחק היא לסדר את הלבנים באופן שיצמצם ככל הניתן את הרווחים בין הלבנים. כאשר השחקן מצליח לסדר שורת לבנים ללא רווחים, השורה כולה נעלמת, וכל הלבנים שהיו מונחות מעל השורה "נופלות" שורה ומסתדרות על השורה מתחת. על השחקן לנסות להעלים כמה שיותר שורות, וזאת על מנת לאפשר ללבנים חדשות ליפול אל המסך. המשחק מסתיים כאשר השחקן לא מצליח להעלים מספיק שורות, כך שללבנה הנוכחית שיורדת מראש המסך אין לאן להתקדם.

המשחק של פז'יטנוב הפך ללהיט בעבודה, והצעד המתבקש הבא היה להמיר אותו לפלטפורמה מוכרת יותר - ה-IBM PC. פז'יטנוב, יחד עם כמה חברים מהעבודה, יצרו את הגרסה הזו, והיא למעשה מהווה את "טטריס המקורי". המקשים מעט מסורבלים, והגרפיקה בסיסית ביותר, אבל כאן האגדה התחילה.

זמן קצר לאחר היציאה של משחק הטטריס המקורי, חברה בשם Spectrum HoloByte זיהתה את הפוטנציאל האדיר הטמון במשחק והחלה לשווק את "טטריס" מחוץ לברית המועצות. למעשה, משחק ה"טטריס" של Spectrum HoloByte הוא זה שמוכר לרוב המשתמשים בתור "טטריס המקורי".

עם הצלחה קשה להתווכח, ומשחק הטטריס בהחלט הוכיח את עצמו לאורך השנים. אז למה אתם מחכים? נסו גם אתם להכנס לרשימת ה-Top 10 Comrades של המשחק...

טטריס: מקשים

  • תזוזה ימינה: מקש 9
  • תזוזה שמאלה: מקש 7
  • האצת הנפילה: מקש 4 או רווח
  • סיבוב הצורה: מקש 8
  • הצגת הצורה הבאה: מקש 1
  • העלאת הרמה: מקש 6
  • סיבוב הצורה: מקש 8

לפני שניתן להתחיל לשחק ב"טטריס", יש ללחוץ על שטח המשחק עם לחצן העכבר.

דירוג

אהבתי

אהבתי

100%

לא אהבתי

לא אהבתי

0%

סה"כ הצבעות: 6

שיתוף